Mart Çılgınlığı Braketi Nasıl Puanlanır?

Makale Yazarı:Ahmet Yılmaz

Mart Çılgınlığı, kolej basketbolu hayranları için heyecan verici bir dönemdir. Bazı insanlar, her turun kazananlarını tahmin ettikleri turnuva parantezlerini tamamlayarak aksiyonu takip etmeyi sever. Turnuvanın sonunda, en çok doğru tahminde bulunan oyuncu kazanır. Bir Mart Çılgınlığı parantezini puanlamak nispeten basittir, ancak parantezinizi doğru bir şekilde doldurmanızı ve hangi takımların kazanma şansının en yüksek olduğu konusunda hesaplanmış tahminler yapmanızı gerektirir.

Adımlar

Parantezinizi Doldurun

  1. adım 1 tercih ettiğiniz puanlama sistemini seçin.
    Tercih ettiğiniz puanlama sistemini seçin. Bir March Madness sıralamasını puanlamanın birçok farklı yolu vardır. En yaygın yöntem, ilk turda doğru tahminler için 1, ikinci turda 2, üçüncüde 4, dördüncüde 8, beşincide 16 ve altıncı ve son turda 32 puan vermektir. Bununla birlikte, her turun daha eşit ağırlıkta olmasını sağlamak için 1-2-3-4-5-6 gibi bir puan şeması da kullanabilirsiniz.
    • ESPN, Mart Çılgınlığı parantezlerini 10-20-40-80-160-320 puanlama sistemi kullanarak takip eder. Ancak bu, standart 1-2-4-8-16-32 sisteminden farklı değildir, çünkü her puan değeri sadece 10 ile çarpılır.
    • Birçok basitleştirilmiş ofis havuzu, her doğru tahmin için tek bir puan verir, yani turnuvanın sonunda en doğru tahminlere sahip olan oyuncunun kazanma olasılığı en yüksektir.
  2. adım 2 katılımcı takımların her biri için seri numaralarına bakın.
    Katılımcı takımların her biri için seri numaralarına bakın. Bir takımın seri numarasını bilmek, sıralamanızdaki yerlerinin turnuvadaki planlanmış eşleşmelerine karşılık geldiğini doğrulamak için önemlidir. Takımların seri numaralarının tam listesini NCAA web sitesinde bulabilirsiniz.
    • 'Tohumlar' aslında her takımın kendi liginde nerede yer aldığını gösteren sıralamalardır. Her ligde 16 takım vardır ve 1'den 16'ya kadar sıralanırlar.
    • Sıralama numaraları her sezon değişir, bu nedenle baktığınız listenin güncel olduğundan emin olun.
  3. adım 3 i̇lk tur sütununa katılan takımların isimlerini girin.
    İlk tur sütununa katılan takımların adlarını girin. Boş braketinize baktığınızda, sayfanın her iki yanında 32 numaralı satır göreceksiniz. Bu numaralar, belirli bir takımın kendi bölgesindeki sıra numarasına karşılık gelir. Her bir NCAA takımının adını, sıra numaralarına uyan satıra yazın.
    • Bu seri başı eşleştirmelerini, turnuvada hangi takımların ilerleyeceğini tahmin etmek için kullanacaksınız.
    • Maçların ilk turunda, yüksek seri numaraları düşük seri numaralarına karşı oynar. Her bölümdeki 1 numaralı seri başı #16 numaralı seri başı ile oynayacak, 2 numaralı seri başı #15 numaralı seri başı ile oynayacak, 3 numaralı seri başı #14 numaralı seri başı ile oynayacak ve bu böyle devam edecek.
  4. adım 4 her oyun için bir kazanan tahmin edin.
    Her oyun için bir kazanan tahmin edin. Listedeki 64 takımı gözden geçirin ve her eşleşmeden hangisinin ilk tur maçını kazanacağına karar verin. Seçiminizi yaptıktan sonra, tahmin ettiğiniz kazananın adını parantezdeki bir sonraki satıra yazın. Bundan sonra, turnuvanın sonraki turlarında her oyun için bir kazanan seçmeye devam edeceksiniz.
    • İlk tur için, ikinci tura geçme şansının en yüksek olduğunu düşündüğünüz 32 takımı tahmin edeceksiniz. İkinci turda, bu 32 kazanandan 16'sını seçeceksiniz ve bu böyle devam edecek.
    • Daha yüksek bahisli turlara kadar mümkün olduğunca çok puan almanızı sağlamak için ilk birkaç turda güvenli tahminler yapmak genellikle iyi bir fikirdir. Örneğin 16 numaralı seri başının 1 numaralı seri başını yenmesi pek olası değildir, bu nedenle 1 numaralı seri başını seçmek size en iyi skor şansını verecektir.

Skoru Tutmak

  1. adım 1 her maçın galibini sıralamanıza not edin.
    Her maçın galibini sıralamanıza not edin. Bunu yapmanın en basit yolu, doğru tahminleri daire içine almak veya yanlış olanların üzerini çizmektir. Bunu her maçtan sonra yapmanız gerekecek, bu nedenle March Madness oyun programını takip ettiğinizden ve braketinizi düzenli olarak güncellediğinizden emin olun.
    • Turnuva 6 turluk maçlarla devam eder. Her turdan sonra, sadece iki takım kalana kadar bir önceki turdaki takım sayısının yarısı devam edecektir.
    • Ayrıca kazanan takımların isimlerini vurgulayarak bir bakışta daha görünür hale getirebilirsiniz.
  2. adım 2 doğru tahminler için kendinize puan verin.
    Doğru tahminler için kendinize puan verin. Kullandığınız puanlama sistemi ilk tur galibiyetleri için 1 puan veriyorsa, sıralamanızın ikinci tur sütununda daire içine aldığınız her takım için 1 puan alırsınız. İkinci tur galibiyetlerinizin her biri için 2 puan, üçüncü tur için 3 veya 4 puan (kullandığınız puanlama sistemine bağlı olarak) ve son tura ulaşana kadar bu şekilde devam edersiniz.
    • Her doğru tahmininiz için aldığınız puanları daire içine aldığınız takım adının yanına parantez içinde yazın ya da ayrı bir kâğıtta toplayın.
    • Turnuvanın altıncı ve son turu, puanlama sistemlerinin çoğunda en fazla puan değerine sahiptir - standart bir 1-2-4-8-16-32 şemasıyla, sadece son oyunun sonucunu doğru tahmin ederek 32 puan (her bir tur için maksimum sayı) kazanmak mümkündür.
  3. adım 3 nihai puanınızı elde etmek için her doğru seçim için puanlarınızı toplayın.
    Nihai puanınızı elde etmek için her doğru seçim için puanlarınızı toplayın. Standart 1-2-4-8-16-32 puanlama sistemini kullanarak, grubunuzu olası 192 puan üzerinden puanlayacaksınız. Turnuva sonunda en yüksek puana sahip olan oyuncu havuzunu kazanır.
    • Farklı puanlama sistemlerine göre her turda mevcut toplam puan sayısını hesaplamak için, o tur için puan şemasını kazanan takımların sayısıyla çarpmanız yeterlidir.
    • Örneğin 1-2-3-4-5-6 sisteminde puanınız toplam 128 puan üzerinden hesaplanırken, 1-1-1-1-1 sisteminde 63 puan üzerinden hesaplanacaktır.
  4. adım 4 havuzunuzun galibini belirleyin.
    Havuzunuzun galibini belirleyin. Nihai puanınızı topladıktan sonra, kimin en doğru tahminlere sahip olduğunu görmek için karşı oynadığınız kişilerin puanlarıyla karşılaştırın. Sıradan bir ofis havuzunda oynuyorsanız, oyuncuların parantezlerini gözden geçirme ve kazananı ilan etme görevi genellikle tarafsız bir üçüncü tarafa verilecektir.
    • Resmi havuzlarda hile olasılığını önlemek için genellikle kapalı çevrimiçi puanlama sistemleri bulunur. Bu havuzlarda, sadece parantezinizi dolduracak, tahminlerinizi yapacak ve gerisini moderatörlerin halletmesine izin vereceksiniz.
    • Mart Çılgınlığı aksiyonunu takip etmek için resmi bir havuza girmek gerekli değildir. Birçok oyuncu tek başına veya küçük bir arkadaş grubuyla sadece eğlence için kendi braketlerini doldurmayı sever.

Braket Puanlamanızı Değiştirme

  1. adım 1 diğer puanlama sistemlerini deneyin.
    Diğer puanlama sistemlerini deneyin. 1-2-4-8-16-32, 1-2-3-4-5-6 ve 1-1-1-1-1-1, March Madness parantezlerini puanlamak için kullanılan en yaygın puan şemalarıdır, ancak bunlar tek değildir. Ayrıca 1-2-3-4-6-10, 2-3-5-8-13-21 ve 2-3-5-7-10-50 gibi sistemleri çalıştıran havuzlar da bulabilirsiniz.
    • Hatta arkadaşlarınızla yürüttüğünüz bir havuz için kendi özel puanlama sisteminizi bile oluşturabilirsiniz.
    • Farklı sistemler, turnuvanın farklı aşamaları için farklı sayıda puan verir. Bu, bazı sistemlerin oyuncuları erken turlardaki düzeltme tahminleri için daha fazla ödüllendirdiği, bazılarının ise son birkaç oyuna daha fazla önem verdiği anlamına gelir.
  2. adım 2 şansınızı artırmak için oyun tarzınıza göre havuzlara girin.
    Şansınızı artırmak için oyun tarzınıza göre havuzlara girin. Kazananları istatistiksel olasılığa göre seçme eğilimindeyseniz, daha eşit ağırlıklandırılmış havuzlara bağlı kalmak, yaptığınız her doğru tahmin için puan toplamanızı sağlayacaktır. Öte yandan, şanslı bir tahminciyseniz, son turun diğerlerinden daha değerli olduğu bir sistem kullanan bir havuzda daha iyi performans gösterebilirsiniz.
    • Katıldığınız havuzlarda daha seçici davranarak, belirleyici faktörü beceri ya da şansa doğru kaydırabilirsiniz.
  3. adım 3 havuzunuzu daha ilginç hale getirmek için bonus puanlar veya çarpanlar kullanın.
    Havuzunuzu daha ilginç hale getirmek için bonus puanlar veya çarpanlar kullanın. Bir üzüntüyü doğru tahmin eden oyunculara iki kat puan vererek bahisleri yükseltin. Alternatif olarak, tur için puan değerini kazanan takımın tohum numarasıyla çarparak oyuncuları zayıf olana şans verdikleri için ödüllendirebilirsiniz.
    • Bir seri başı çarpanı ile, ilk turda doğru bir 1 numaralı seri başı seçimi sadece 1 puan değerinde olurken, 16 numaralı seçimi doğru yapmak size 16 puan kazandıracaktır.
    • Bonus puanlar veya çarpanlar eklemeye karar verirseniz, sabit puanlama sistemlerine sahip daha büyük havuzlarda yer alamazsınız.

Uzman Soru-Cevap

  • Soru
    Mart Çılgınlığı sıralaması nasıl düzenlenir?
    Sıralamaya dayanıyor. 4 bölge vardır ve her bölge için sıralamalarına göre 16 takım vardır. Daha sonra, bu sıralamalara göre eşleştirilirler, yani 1 numara #16 ile oynar, 2 numaralı grup #15 ile oynar, 3 numaralı grup #14 ile oynar ve bu böyle devam eder. Daha sonra, bu maçların kazananları bir şampiyon olana kadar birbirleriyle oynarlar.

İpuçları

  • Yazdırılmaya ve doldurulmaya hazır boş Mart Çılgınlığı parantezlerini çevrimiçi olarak bulabilirsiniz.
  • Hiçbir puanlama sistemi doğası gereği diğerinden daha iyi değildir. Hangi sistemi seçeceğiniz büyük ölçüde havuzunuzda nasıl bir yol izleyeceğinize bağlı olacaktır.
  • 2011 itibariyle March Madness'a 68 takım katılıyor ve bu da turnuvaya 4 'play-in' maçı ekliyor. Ancak, çoğu oyuncu bu maçları braketlerine dahil etmez, bunun yerine 64 başlangıç takımının belirlenmesini beklemeyi tercih eder.

İhtiyacınız Olan Şeyler

  • Yazdırılabilir Mart Çılgınlığı ayraçları
  • Kalem veya kurşun kalem
  • Hesap Makinesi
  • Mart Çılgınlığı sonuçları
  • Fosforlu kalem (isteğe bağlı)